Uitkomsten onderzoek naar de dienstverlening

De gemeente Schiermonnikoog werkt aan de ontwikkeling van de dienstverlening.

De gemeente Schiermonnikoog werkt aan de ontwikkeling van de dienstverlening.

Dit doen we om onze inwoners en gasten beter te kunnen helpen en ook in de toekomst zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Om uw mening en wensen op te halen zijn we eind 2024 gestart met een onderzoek naar uw ervaringen en verwachtingen van de dienstverlening door de gemeente. 

Onze vragenlijst is door 96 personen ingevuld en hierdoor hebben we een beeld gekregen wat u vindt van onze dienstverlening en wat u graag verbeterd ziet. 

Uit het onderzoek blijkt dat u duidelijke communicatie, tijdige afhandeling van (aan)vragen en makkelijk vindbare informatie belangrijk vindt. Ook blijkt dat veel inwoners en bezoekers graag zaken digitaal willen regelen met de gemeente. 

Daarnaast zijn een aantal wensen en ideeën ingebracht waarmee wij aan de slag zullen gaan komende periode. 

Met de resultaten van dit onderzoek kunnen we verder met het verbeteren van onze dienstverlening. 

De uitslag van het onderzoek kunt u hieronder nalezen.